Nasze społeczne
i środowiskowe
zobowiązania
Dzięki Wam Sephora jest największą wspólnotą beauty na świecie. Dziękujemy! To daje nam siłę, żeby jeszcze mocniej wspierać tych, których odważne kroki sprawiają, że świat staje się lepszym miejscem... pod każdym względem!
Mając to na względzie stworzyliśmy “Sephora Stands”. Za sprawą tego nowego programu marka SEPHORA nie tylko podejmuje się inicjatyw mających na celu rozwijanie odpowiedzialnych praktyk społecznych i środowiskowych, ale również je inicjuje.
Pragniemy sprawić, aby piękno stało się czystsze, szanowało jednostkę i ekosystemy a także wspierało wspólnoty - dla bardziej solidarnego i inkluzywnego działania...
Dzisiaj, w ramach tego programu, SEPHORA – jej partnerzy i pracownicy - podejmują wspólne zobowiązanie, które ma na celu wzmocnienie ich pozytywnego wpływu na otaczający nas świat. Dołącz do nas!
Razem jesteśmy w stanie chronić i zachować zdrowie oraz piękno naszej planety. To silne przekonanie leży u podstaw naszych ambicji uczestniczenia w zrównoważonym rozwoju. Od naszej siedziby, przez perfumerie, po sieć dostawczą – działamy na wszystkich poziomach, aby wypracować w naszej przestrzeni zrównoważone praktyki. Nasze opakowania stopniowo stają się coraz bardziej przyjazne środowisku, skład produktów zyskuje większą transparentność a zużycie energii jest bardziej oszczędne. To proste – w każdym wyzwaniu widzimy szansę na innowację. Tak działamy - mamy to w naszym DNA!
Więcej
W Sephora aspirujemy do pozycji najbardziej uwielbianej wspólnoty beauty na świecie, w której każdy jest mile widziany. Jesteśmy oddani wizji piękna inkluzywnego i zróżnicowanego, dającego siłę jednostce i wzmacniającego jej poczucie wartości.
Podejmujemy się ekologicznych wyzwań, minimalizując nasz negatywny wpływ na zmiany środowiskowe i przekazując naszym klientom transparentną informację, a także starając się rozwiązać problem plastikowych opakowań.
Gdziekolwiek jesteśmy dajemy wyraz temu, co oznacza Sephora Stands for.
Guillaume Motte - Président Europe & Middle East
Sephora wspiera kobiety
Dlatego zawsze, kiedy to możliwe wspieramy równouprawnienie kobiet - poczynając od naszych biur, gdzie rozwijamy możliwości ich kariery. Sephora jest również jedną z firm, które praktycznie osiągnęły parytet, jeśli chodzi o liczbę kobiet zasiadających w komitecie wykonawczym.
Classes for confidence
Od wielu lat Sephora organizuje “Classes for Confidence”. Warsztaty makijażu i pielęgnacji odbywające się w małych grupach, pomagają kobietom, które na co dzień nie mają dla siebie czasu. Podczas sesji, pod kierunkiem ekspertów Sephora, kobiety uczą się lub uczą na nowo jak o siebie dbać - jak stosować pielęgnację lub nakładać makijaż przy zastosowaniu kilku prostych kroków i zasad.
Warsztaty te mają miejsce w większości krajów. Organizujemy je regularnie we współpracy z naszymi partnerskimi fundacjami, które wspierają między innymi kobiety poszukujące zatrudnienia lub po leczeniu onkologicznym. W roku 2019 w sesjach wzięło udział ponad 1000 kobiet. To dla nas prawdziwy powód do dumy.
Międzynarodowy dzień kobiet - inspiracja I wsparcie
Międzynarodowy Dzień Kobiet to w Sephora bardzo ważna data! Co roku, we współpracy z naszymi partnerskimi fundacjami, przeprowadzamy akcje na rzecz wspólnot kobiet, które potrzebują naszego wsparcia.
Tworzymy również edycję limitowaną produktów o nazwie “Women’s Day” a cały dochód z jej sprzedaży przekazujemy naszym partnerom - fundacjom, które walczą o równe prawa kobiet, edukują je i dodają im wiary w siebie. To wydarzenie jest bardzo bliskie naszemu sercu.
W Polsce w ramach Women’s Day od 2018 roku wspieramy Fundację Sukces Pisany Szminką i projekt „Sukces To Ja”, którego celem jest wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego kobiet.
Fun.Tech.Future.
Od 2019 roku wspieramy i współorganizujemy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką program FUN. TECH. FUTURE. To program rozwojowy skierowany do utalentowanej młodzieży z pieczy zastępczych, rodzinnych pieczy zastępczych, a także z grup nieuprzywilejowanych społecznie, wkraczającej na rynek pracy. Sephora wspiera projekt poprzez dotację ze sprzedaży dedykowanych artykułów z kolekcji świątecznej, organizację płatnych staży dla uczestniczek projektu w perfumeriach Sephora oraz bezpłatnych warsztatów makijażu ‘First Job Make-up’ na terenie całej Polski. Do tej pory z pomocy skorzystało ponad 300 osób, a nasz program zdobył międzynarodową nagrodę grupy LVMH – Diversity & Inclusion Index.
Fundacja zaczyn
W 2019 roku rozpoczęliśmy współpracę z Fundacją Zaczyn, wzmacniającą aktywność społeczną seniorów i głos osób starszych w debacie publicznej. Jako partner warszawskiej Parady Seniorów zorganizowaliśmy warsztaty dla pań o tematyce „Makijaż cery dojrzałej”, z których panie skorzystać mogły bezpłatnie zarówno podczas wydarzenia, jak i w naszych perfumeriach w całej Polsce.
W dobie pandemii podjęliśmy współpracę z Fundacją Zaczyn na nowym polu – jako partner programu „Dojrzałe Piękno” Telewizji Pokolenia. Wspólnie z Fundacją przygotowaliśmy trzy video tutoriale, w których nasze ekspertki na co dzień pracujące w perfumeriach Sephora, dzielą się swoją wiedzą i poradami w zakresie makijażu oraz pielęgnacji cery dojrzałej.
Sephora x wośp
W 2020 roku rozpoczeliśmy wsparcie Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W perfumeriach Sephora oraz na sephora.pl można kupić limitowane zapachy Pol’and’Rock. Cały zysk z ich sprzedaży Sephora przekazuje na wsparcie działań statutowych Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Wspieramy polską służbę zdrowia
W 2020 roku, na sephora.pl zorganizowaliśmy specjalna akcję dzięki której każdy mógł zaangażować się w ogólnopolską zbiórkę Fundacji Siepomaga na niezbędne wyposażenie placówek medycznych zaangażowanych do walki z pandemią.
Dzięki prowadzonej akcji udało nam się zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych, które przekazane zostały na konto zbiórki.
Międzynarodowy Dzień Kobiet 2022
#BreakTheBias
Odkryj w jaki sposób Sephora wspiera kobiety.
Jesteśmy solidarni ze społecznością LGBTQ+
Wspieramy różnorodność i inkluzję
W Sephora wierzymy w moc piękna. Piękno to społeczność. Piękno łączy nas we wspólnym celu: odkrywaniu i wyrażaniu siebie, wolności bez osądzania. Dlatego zobowiązujemy się robić wszystko, co w naszej mocy, by wspierać równość i inkluzję.
Nasz program „Sephora Stands” obejmuje działania wspierające i chroniące pracowników i członków naszej społeczności piękna, należących do społeczności LGBTQ+. Prowadzimy także działania edukacyjne skierowane do naszej całej społeczności piękna.
Wspólnota lgbtq
25 czerwca 2019 roku Dyrektor Generalny Sephora - Chris de Lapuente wraz z Wiceprezes ds. Zasobów Ludzkich i Synergii koncernu LVMH - Chantal Gaemperle, podpisali pięć standardów postępowania przedsiębiorstw, uchwalone przez ONZ, w celu przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji przedstawicieli wspólnoty LGBTI.
Wierzymy, że te pięć standardów ma kluczowe znaczenie. Zobowiązują one do przestrzegania praw człowieka - pracowników, klientów oraz przedstawicieli wspólnoty LGBTI - pozwalają eliminować dyskryminację w miejscu pracy i wspierać personel LGBTI w pracy a także nie dopuszczać do dyskryminacji przedstawicieli wspólnoty LGBTI spośród klientów, dostawców oraz dystrybutorów. Oznacza to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy aby również i nasi partnerzy bronili praw człowieka przedstawicieli wspólnoty LGBTI w obszarze swojej działalności. To obietnice, których zobowiązujemy się dotrzymać.
Stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii
W Polsce współpracujemy ze Stowarzyszeniem Kampania Przeciw Homofobii. KPH od 20 lat działa na rzecz osób homo i biseksualnych oraz transpłciowych (LGBT) i ich bliskich, poprzez rzecznictwo polityczne, społeczne i prawne, tworzenie i wdrażanie systemowych rozwiązań edukacyjnych dla różnych grup zawodowych oraz budowanie szerokiego ruchu sojuszniczego.
We współpracy z naszym partnerem prowadzimy działania informacyjne i edukacyjne skierowane do naszych pracowników oraz całej społeczności fanów piękna wokół Sephora. Realizujemy także wspólnie działania bezpośrednio wspierające osoby LGBT+: płatne staże w wybranych perfumeriach Sephora oraz Classes for Confidence, czyli spotkania z naszymi ekspertami beauty. W 2022 roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy grupowe lekcje oraz pokazy makijażu, w których uczestniczyły osoby transpłciowe. Spotkania w formie stacjonarnej oraz on-line odbywały się w inkluzywnej atmosferze. Były dla uczestniczących osób okazją do swobodnego eksperymentowania ze światem piękna - nauką pod okiem ekspertek Sephora tego, jak pielęgnować cerę oraz jak krok po kroku wykonać makijaż dzienny.
Klimat - redukcja dwutlenku węgla
Przeprowadzone przez nas analizy wykazały, że największa emisja gazów cieplarnianych jest w naszym przypadku spowodowana zużyciem energii elektrycznej w perfumeriach. Druga z kolei to emisje CO2 związane z naszą siecią logistyczną.
Nasze sklepy
Przeprowadzone przez nas analizy wykazały, że największa emisja gazów cieplarnianych jest w naszym przypadku spowodowana zużyciem energii elektrycznej w perfumeriach.
Druga z kolei to emisje CO2 związane z naszą siecią logistyczną. Naturalną konsekwencją jest skoncentrowanie naszych działań na tych dwóch priorytetach. Dane z 2013 roku posłużyły nam za punkt wyjścia. Od tej pory Sephora zobowiązała się obniżyć o 25% emisje CO2, generowane przez działalność perfumerii. Do dziś udało nam się je zredukować o ponad 50% i na tym nie poprzestaniemy ! Nadal inwestujemy w energooszczędne rozwiązania. Ponad 50% elektryczności zużywanej w naszych perfumeriach w Europie pochodzi z odnawialnych źródeł, które posiadają zielone certyfikaty. W 2020 roku 75% naszych sklepów w Europie stosuje już wyłącznie oświetlenie ledowe, które zużywa 30% mniej energii, niż oświetlenie halogenowe. Wszystkie te działania sprawiają, że już możemy czuć się dużo lepiej, czyż nie?
Nasz łańcuch logistyczny
Sephora korzysta z każdej nowej opcji – na przykład we Francji, Włoszech i w Hiszpanii udało nam się obniżyć emisje CO2 i zredukować zanieczyszczenie w centrach miast przez wprowadzenie alternatywnych sposobów dostawy w naszych sklepach.
Good for
Dzięki naszemu programowi “GOOD FOR” klientom łatwiej jest wybrać produkty zgodne z ich wartościami i zagadnieniami, która ma dla nich znaczenie.
Formuły, opakowania a także poszanowanie dobra zwierząt – te kwestie mogą pomóc w zmianie Twoich przyzwyczajeń!
Sephora collection
We care for good
Nasza marka - Sephora Collection - również prowadzi ważny program w kierunku zrównoważonego rozwoju - “We CARE FOR GOOD”!
Inicjatywa ta obejmuje ambitne zobowiązania dotyczące formuł, opakowań i działań oraz akcje redukujące nasz negatywny ślad środowiskowy w obszarze całej produkcji i dystrybucji.
Good for recycling*
Nasz program “GOOD FOR RECYCLING” daje klientom możliwość zwrotu do naszych perfumerii opakowań po produktach kosmetycznych, aby mogły one ulec przetworzeniu lub otrzymać drugie życie.
Kolej na Ciebie!
Odpowiedzialność w łańcuchu logistycznym
Podejmujemy starania w kierunku optymalnej poprawy warunków pracy w całym naszym łańcuchu logistycznym!
Sephora pomaga dostawcom usprawniać ich praktyki i miejsca produkcji.
Dodatkowo, w ramach odpowiedzialnego podejścia do zakupów i we współpracy z Ecovadis, Sephora dokonuje oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw swoich dostawców strategicznych. Regularnie również przeprowadzamy fizyczny audyt we wszystkich miejscach produkcji, położonych w obarczonych ryzykiem obszarach geograficznych. Audyty te przeprowadzane są przez niezależne firmy, w zgodzie z uznanymi standardami dla praktyk społecznych i środowiskowych. Zależy nam na dobrych, obiektywnych rezultatach!
*Good for you: formuły składające się w minimum 90% ze składników pochodzenia naturalnego.
*Good for a better planet: dobre gesty, aby lepiej dbać o planetę, ekologicznie zaprojektowane opakowania i/lub odpowiedzialne pozyskiwanie składników.
*Good for vegan: dobre dla wegan, produkty bez składników pochodzenia zwierzęcego.
*Good for
Współpraca z Fundacją Nasza Ziemia
Działanie na rzecz ekoedukacji i wzmacnianie postaw konsumenckich w obszarze dbałości o środowisko są wpisane w rozwój i strategię Sephora.
Dlatego od 2022 roku współpracujemy w Polsce z Fundacją Nasza Ziemia. Fundacja ta od 28 lat działa w Polsce na rzecz podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie. Fundacja Nasza Ziemia od 1994 roku koordynuje globalną akcję „Clean Up The World” zaszczepioną w Polsce pod nazwą „Sprzątanie Świata-Polska”, którą aktywnie wspieramy z naszymi pracownikami.
Klientów naszych perfumerii zachęcamy do ograniczenia korzystania z jednorazowych, papierowych toreb na zakupy. Jeśli jednak torba ta jest niezbędna i klient zdecyduje się na jej zakup, cały dochód z jej sprzedaży, przekazujemy na rzecz statutowych działań Fundacji Nasza Ziemia.
Klimat - dowiedz się więcej
Akcja Sprzątanie Świata - Polska
W zeszłym roku padł rekord, którego nie widzieliśmy od lat. Ponad 300 tysięcy wolontariuszy odciążyło naturę z 442 ton (!) odpadów w Akcji Sprzątanie świata - Polska!